أسئلة في تخصص نساء وتوليد

أسئلة طبية تم سؤالها من خلال مستخدمين تطبيق اكشف وأجوبة من أطباء متخصصين على إكشف, يمكنك ترك سؤالك وسوف يتم اجابته في سرية تامة

كنت عايزه اكشف عذريه واطمن ع نفسي ف دكتوره ممكن تعملي دا

حضرتك تنورينا في العياده والدكتورة هتطمن حضرتك علي كل حاجه

في دكاتره في ابوحماد بيولدو طبيعي بعد القيصري

لا يوجد لدي فكره عن ابو حماد ولكن الولادة الطبيعي بعد القيصري لها شروط محددة يجب استشارة طبيب متخصص و اخباره بتاريخك المرضي كاملا قبل اتخاذ هذا القرار

عايزه حاجز تنزل الجنين انا ف الاول

لو دا لسبب طبى حضرتك تشرفينا عشان نقيم الحالة والأسباب ولو السبب دا متوافق مع الممارسة الطبية السليمة وبما لا يخالف القانون والدين اكيد هنساعد حضرتك وهنتعامل بكل أمانة وتبعاً للإجراء الطبى الموصى به،
ولكن لو حضرتك تقصدى إننا ننزل الجنين بدون سبب لمجرد إن حضرتك عاوزة كدا فبنتأسف لحضرتك مش هنقدر نساعدك لأن دا مخالف لما ذكرناه سابقاً

هل ممكن اولد طبيعي بعد القيصرى

ممكن الولاده طبيعى بعدالقيصرى اذا الجرح بتاع القيصريه كويس والجنين والام فى وضع مناسب ومر فتره كافيه بعد القيصريه

في دكاتره في ابوحماد بيولدو طبيعي بعد القيصري

ممكن الولاده طبيعى بعد القيصري اذا مر فتره كافيه وجرح القيصريه كويس وحاله الجنين والام بخير
ممكن العاده السريه تسبب ضعف للرجل وضعف الرغبه ف الانثى التى سترتبط بها لذا يستحسن جدا الاقلاع عنها
لابد من عمل منظار تشخيصه علاجى على الرحم ولو وجدنا شىء بنشيله لاتقلقي اجراء بسيط كلميني لو حابه تعمليه

عايزه حاجه الإجهاض وانا لسه ف الاول

حاجه تثبت الجنين ؟؟ ولا تعمل اجهاض؟ الاجهاض لازم يكون لظروف صحيه محدده تسبب اذى شديد على صحه الام نصيحتى حافظى على الروح دى دى رزق

حامل في الشهر الثاني والضغط ١٣٠ علي ٩٠ وفي ترجيع

الف سلامه الضغط كده عالى شويه احتاجو تقييم للجنين ولحالتك العامه دون تهاون واحد علاج لتنزيل الضغط والتاكد من ان الترجيع مش من الضغط العالى
ربنا سبحانه وتعالى خلق غشاء البكاره عميق صعب جدا الاختراق بواقعه او حادثه وللاطمئنان ده يحتاج توقيع الكشف لدى عياده طب شرعى