أسئلة في تخصص عظام

أسئلة طبية تم سؤالها من خلال مستخدمين تطبيق اكشف وأجوبة من أطباء متخصصين على إكشف, يمكنك ترك سؤالك وسوف يتم اجابته في سرية تامة

انا عندي كسر في عنق عظمة الفخذ ومركب مسمار نخاع يوم 17/9 ومن شهر ومشى على مشايه ومش بحمل على رجلى ينفع امشي على رجلى و احمل عليها ولا لازم علاج طبيعي [إقرأ المزيد...]

لازم فحص للحاله ونشوف اللحام والمسامير ونقرر بس المفروض كنا عملنا علاج طبيعي ومشي من بدري طالما فيه إلتئام

قطع وتر فى الصباع الصغير عايز دكتو في احمد عصمت عين شمس

يفضل تراجعي طبيب العظام واعمل اشعة علي الاصبع لمعرفة العلاج المناسب
لابد من مراجعة طبيب العظام وعمل اشعة عليها للاطمئنان
تحتاجين للمتابعه وعمل تحاليل إضافيه للتأكد من وجود روماتيد بالدم
تحتاجين للمتابعه وعمل تحاليل إضافيه للتأكد من وجود روماتيد بالدم
راحه تامه و كمدات دافيه و تدهن اي دهان مساج لو مفيش تحسن يبقي تشرفينا في العياده للفحص و الوصول لاشخيص دقيق
محتاجه تعملي اشعه رنين مغناطيسي علي الفقرات العنقيه و تشرفينا في العيادة
هل فيه الم او تنميل في الفخذ والساق

ابني ٩سنوات عنده غضروف في الفقرة ال ٥

صعب يحصل انزلاق غضروفي فس السن ده
لازم نعمل اشعه و يتكشف عليها طبعا