عندي وجع جامد في دراعي زي تزنيد كدة أو حبس للدم والوجع...

[أسئلة طبية تخصص عظام]

399 عندي وجع جامد في دراعي زي تزنيد كدة أو حبس للدم والوجع شديد من الكتف لحد المفصل أو المعصم وبيوصل لاحساس شد في الاوتار ايه السبب واتجه لايه لاني لفيت وعملت علاج طبيعي وجلسات حجامة سنه اللي فاتت وحاليا رجع تاني

الم الكتف ليه اسباب كتير ممكن نتيجة إصابة والتهاب فالاوتار الاحسن يتم عمل رنين مع الكشف
عمل اشعه بالسنين المغناطيسي على الفقرات العنقيه
د. احمد السعيد٦ اكتوبر
الف سلامه علي حضرتك محتاجه كشف سريري في العيادة لتوضيح المشكلة والوصول إلى التشخيص الصحيح والذي يمكن أن يكون مصدره ألم عصبي وقد يكون مصدره من الرقبة
اغلب الظن بيكون التهاب في الاوتار في الكتف أو الكوع
لتحديد التشخيص الصحيح لازم فحص اكلينيكي
التشخيص السليم يبدا بالفحص الجيد لتحديد الفحوصات اللازمة حضرتك تقدري تنورينا في عياداتنا للفحص و الاطمئنان
لازم نعرف حضرتك شغلك علي مكتب ولا اية
الموضوع دة بقاله وقت قد اية
و فيه تنميل او صداع ؟

أطباء في تخصص عظام

المزيد من الاطباء تخصص عظام