أسئلة في تخصص باطنة

أسئلة طبية تم سؤالها من خلال مستخدمين تطبيق اكشف وأجوبة من أطباء متخصصين على إكشف, يمكنك ترك سؤالك وسوف يتم اجابته في سرية تامة

لا داعي للقلق راجع طبيب الباطنية او القلب يعرفوا السبب ايه

عند الضغط دائم نازل اووى يا دكتور

الف سلامه على حضرتك
الضغط الواطى له اسباب
أشهرها الانيميا
وقلة شرب المايه

يفضل نعمل تحليل صورة دم وحديد ferretin
ونشرب مايه كتير لايقل عن ٣ لتر يوميا

لو مفيش انيميا بنعمل تحليل غده درقيه للاطمئنان ان م هى السبب

دول اشهر سببين فى السن دا

مع استبعاد اى ادويه اخرى تعمل كدا

حراره مرتفعه وتكسير بالجسم وبرد شديد ووجع بالضهر

لازم يتم الكشف عليك و يتم كتابة العلاج المناسب لوجود هذه الأعراض بكثرة الان

انا عمله عمليه المراره بقالي تالت تيام ومش قادره اكول او اشرب و بيجيلي رعشه في قلبي و في بطني و دربات قلبي بتبقي سريعه وبعلق محليل حاليا مش قادره اخد نفسي و جيالي دور [إقرأ المزيد...]

ارجعي لدكتور الجراحة اللي عملك العملية و بالنسبة لدور البرد و حساسية صدرك لازم اسمع صدرك و اشوف الحساسية واصلة لايه بالذات بعد العملية و اكتبلك العلاج المناسب
احتمال التهابات في القولون لابد من تعمل تحليل براز ومراجعة طبيب الباطنية للعلاج

دايماا باشكي بباطني ومعداتي وجعني خالص

محتاجين كشف وتحاليل للجهاز الهضمي
المفروض متجيبش دول من الصيدلية بدون استشارة طبيب متخصص و لازم برضو نعمل سونار علي البطن و الحوض لوجود اسباب كتيرة جدا للألم ده و بالشفاء العاجل أن شاء الله
لازم اسمع صدره و أقيم الحالة و كتابة العلاج و التعليمات اللازمة له و المناسبة لسنه

وجع شديد في البطن مع عدم الجوده بالعلاج

لازم نكشف كويس جدا و كل جزء في البطن له سبب في الوجع مختلف عن الجزء الآخر و طبعا لازم نعمل سونار و ربنا يجعلنا سبب أن شاء الله في الشفاء

عايز علاج لضغط العالي

محتاج كشف وتحاليل لأن مش طبيعي الضغط في السن ده