أنا تعبان ومش عارف أنا بعاني من ايه بالظبط فقدت الشغف...

[أسئلة طبية تخصص نفسي]

47 أنا تعبان ومش عارف أنا بعاني من ايه بالظبط فقدت الشغف بالحياة طول الوقت حزين فقدت المعني من الحياة وفقدت إيماني بالدين وبوجود إله أصلا بس مش قادر أعلن عن الموضوع مش قادر أتعامل مع الناس بشكل عام بلاقي صعوبة شديدة في التعامل مع الناس عندي قلق وتوتر شديد وخوف من النقد والتقييم وده مآثر على حياتي في الشغل والدراسة هو مش خجل عادي لأ هو قلق وتوتر من التفاعل مع الناس قلق شديد بفكر كتير قبل ما انزل الشار

في أسئلة كثيرة بحاجة اعرفها ، زي عدد ساعات النوم قبل مانعمل اي تقييم لوضعك، عموماً جلسات CBT هتساعد حضرتك وان شاء الله في حلول كثيرة ممكن تعرفها من خلال الجلسات ، واهم قرار الفترة انك تبدأ جلسات في اسرع وقت ممكن وتنورنا في اي وقت
حضرتك محتاج تزور مختص ويتم تشخيصكم بشكل سليم وبناء عليه تتلقى العلاج المناسب لحالتك
محتاج جلسات مع معالج نفسي واتباع علاج معرفي سلوكي متاح اون لاين
الاحد و الاربعاء
اهلا بحضرتك الوضع ده مرتبط بقلق اجتماعي وانسحاب او انعزال في كذا شيء هيتم تشخيصه بمنتهى الدقه نصيحة لازم زياره العياده النفسيه علشان يتم التقييم والتشخيص بوضوح ونفهم المشكلة ويكون في خطه علاجيه

أطباء في تخصص نفسي

المزيد من الاطباء تخصص نفسي