سأل شاب (يبلغ عمره 22 سنة) 23 June, 2026
47 أنا تعبان ومش عارف أنا بعاني من ايه بالظبط فقدت الشغف بالحياة طول الوقت حزين فقدت المعني من الحياة وفقدت إيماني بالدين وبوجود إله أصلا بس مش قادر أعلن عن الموضوع مش قادر أتعامل مع الناس بشكل عام بلاقي صعوبة شديدة في التعامل مع الناس عندي قلق وتوتر شديد وخوف من النقد والتقييم وده مآثر على حياتي في الشغل والدراسة هو مش خجل عادي لأ هو قلق وتوتر من التفاعل مع الناس قلق شديد بفكر كتير قبل ما انزل الشار
في أسئلة كثيرة بحاجة اعرفها ، زي عدد ساعات النوم قبل مانعمل اي تقييم لوضعك، عموماً جلسات CBT هتساعد حضرتك وان شاء الله في حلول كثيرة ممكن تعرفها من خلال الجلسات ، واهم قرار الفترة انك تبدأ جلسات في اسرع وقت ممكن وتنورنا في اي وقت
حضرتك محتاج تزور مختص ويتم تشخيصكم بشكل سليم وبناء عليه تتلقى العلاج المناسب لحالتك
محتاج جلسات مع معالج نفسي واتباع علاج معرفي سلوكي متاح اون لاين
الاحد و الاربعاء
الاحد و الاربعاء
اهلا بحضرتك الوضع ده مرتبط بقلق اجتماعي وانسحاب او انعزال في كذا شيء هيتم تشخيصه بمنتهى الدقه نصيحة لازم زياره العياده النفسيه علشان يتم التقييم والتشخيص بوضوح ونفهم المشكلة ويكون في خطه علاجيه
