سألت فتاة (تبلغ عمرها 19 سنة) 10 November, 2025
99 انا نفسيتي وحشه جدا عندي ضغوطات كتير في البيت وفي الدراسه وفي اي علاقه عاطفيه بدخلها وكمان شايله مسؤليه البيت اوي لان في انفصال بين ماما وبابا وكل دا بيخليني تعبانه وبحاول انتحر
اللي بتمري بيه صعب ومؤلم، وشايفة قد إيه شايلة مسؤوليات كبيرة فوق طاقتك. طبيعي جدًا تحسي بالتعب والضغط في ظل الظروف اللي انتي فيها، ومفيش أي ضعف في إحساسك ده.
بس مهم تعرفي إن الحل مش إنك تأذي نفسك، لأن اللي محتاجاه فعلًا دلوقتي هو دعم واحتواء مش نهاية.
اتكلمي مع حد تثقي فيه — صاحبتك القريبة، قريبة بتحبيها،وجود حد يسمعك هيفرق جدًا.
وضروري جدا تروحي لحد متخصص يساعدك
بس مهم تعرفي إن الحل مش إنك تأذي نفسك، لأن اللي محتاجاه فعلًا دلوقتي هو دعم واحتواء مش نهاية.
اتكلمي مع حد تثقي فيه — صاحبتك القريبة، قريبة بتحبيها،وجود حد يسمعك هيفرق جدًا.
وضروري جدا تروحي لحد متخصص يساعدك
