انا نفسيتي وحشه جدا عندي ضغوطات كتير في البيت وفي...

[أسئلة طبية تخصص نفسي]

99 انا نفسيتي وحشه جدا عندي ضغوطات كتير في البيت وفي الدراسه وفي اي علاقه عاطفيه بدخلها وكمان شايله مسؤليه البيت اوي لان في انفصال بين ماما وبابا وكل دا بيخليني تعبانه وبحاول انتحر

اللي بتمري بيه صعب ومؤلم، وشايفة قد إيه شايلة مسؤوليات كبيرة فوق طاقتك. طبيعي جدًا تحسي بالتعب والضغط في ظل الظروف اللي انتي فيها، ومفيش أي ضعف في إحساسك ده.
بس مهم تعرفي إن الحل مش إنك تأذي نفسك، لأن اللي محتاجاه فعلًا دلوقتي هو دعم واحتواء مش نهاية.
اتكلمي مع حد تثقي فيه — صاحبتك القريبة، قريبة بتحبيها،وجود حد يسمعك هيفرق جدًا.
وضروري جدا تروحي لحد متخصص يساعدك

أطباء في تخصص نفسي

المزيد من الاطباء تخصص نفسي