ولدتي مريضه ضغط وسكر وبتاخد إنسولين وديما لما بتمشي...

[أسئلة طبية تخصص سكر وغدد صماء]

366 ولدتي مريضه ضغط وسكر وبتاخد إنسولين وديما لما بتمشي بتنهج ولما تخالي رجليها ع الارض بتبقا وارمه ومنفوخه ف هل اكشف عند دكتور باطني ولا دكتور سكر وهل الورم ده ليه خطوره ولا دا العادي وساعات بديها دواء الفنتيرم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته هو نفس الدكتور الباطنى بيكون دكتور سكر وضغط
لازم فحص للوالده وعمل ايكو ورسم قلب ودوبلر على شرايين القدمين وهل تحاليلها وضغطها اصلاً مضبوطين
طبيب الباطنه تخصص سكر وغدد
محتاجه اولا تمنع اى حاجه فيها موالح ومخلل
وتقيس السكر والضغط وهتحتاج لتقييم من قبل دكتور باطنه للفحص
الاسباب كتير لتورم القدمين والفينترن هيتعبها اكتر فبلاش اى ادويه بدون رأى الطبيب

أطباء في تخصص سكر وغدد صماء

المزيد من الاطباء تخصص سكر وغدد صماء