سأل رجل (يبلغ عمره 39 سنة) 10 October, 2025
192 كلام مع نفس عزل مع نفسك
أحيانًا لما بنكون في عزلة بيكون عندنا احتياج نتكلم أو نفضفض حتى لو مع نفسنا، وده مش دايمًا شيء مقلق.
لكن مهم نعرف طبيعة الكلام اللي بيحصل في اللحظات دي — هل هو مجرد تفكير أو حوار داخلي عادي، ولا بيكون فيه أصوات أو أفكار مزعجة؟
احكيلي أكتر عن اللي بتحسه وقتها علشان نقدر نفهم مع بعض ونتعامل مع السبب الحقيقي وراك
لكن مهم نعرف طبيعة الكلام اللي بيحصل في اللحظات دي — هل هو مجرد تفكير أو حوار داخلي عادي، ولا بيكون فيه أصوات أو أفكار مزعجة؟
احكيلي أكتر عن اللي بتحسه وقتها علشان نقدر نفهم مع بعض ونتعامل مع السبب الحقيقي وراك
