حامل في الشهر الخامس وحركة الجنين ضعيفة جداً هل كده...

[أسئلة طبية تخصص نساء وتوليد]

555 حامل في الشهر الخامس وحركة الجنين ضعيفة جداً هل كده الجنين ضعيف

فى الخامس طبيعى احساس الام بحركة الجنين ضعيفة ولا تؤخذ كمقياس لتقييم نمو الجنين ولكن يقيم بالأشعة ومتابعة النمو
اهلا بحضرتك يافندم
ده هيبان بالسونار وممكن يطلب تحاليل معين
الشهر الخامس بيكون لسه بدايه الحركة خاصة ف البكرية مايتحكمش عليها قوية او ضعيفه المهم انه بيتحرك
لو انتي بكرية ممكن تحسي حركة الجنين بصعوبة شوية لان عضلات البطن بتكون قوية ممكن تشربي عصير لو معندكيش مشاكل في السكر واقعدي ساعة في وضع هادئ مع وضع ايدك علي بطنك ممكن تحسي بالحركة بشكل افضل

أطباء في تخصص نساء وتوليد

المزيد من الاطباء تخصص نساء وتوليد