ضهري من تحت من علي الشمال بيتعبني من اقل مسافه وركبتي...

[أسئلة طبية تخصص عظام]

1350 ضهري من تحت من علي الشمال بيتعبني من اقل مسافه وركبتي اليمين بتتعبني باستمرار

شد عضلي أو مشكلة بسيطة في أسفل الظهر ناحية الشمال

التهاب أو إجهاد في مفصل الركبة اليمين

وممكن يكون السبب تحميل غلط في المشي أو القعدة فمأثر على

الاتنين.

لكن التشخيص الدقيق محتاج كشف لأن العلاج بيختلف حسب

السبب.

نصيحة سريعة راحة نسبية + كمادات دافية للظهر + تلج للركبة تجنب القعدة الغلط.
الفحص الطبي لتحديد المشكلة والعلاج
لابد من اخذ التاريخ المرضي والفحص السريري للتشخيص السليم
الحقيقه انت كشاب لازم يكون بتعرف تجري ومسافات كويسه . لو المشي بيتعبك يبقى انت لازم تراجع دكتور

أطباء في تخصص عظام

المزيد من الاطباء تخصص عظام