سألت فتاة (تبلغ عمرها 20 سنة) 21 December, 2025
20 عايزه اروح عند دكتور نفسي بس مش عارفه اقول ايه ومش هقدر اتكلم بس حاسه اني لازم اروح شويه وهفقد عقلي هل هيلاقيلي دواء من غير ما اتكلم ؟
بصي حضرتك في طريقتين للعلاج النفسي الاولى وهي العلاج عن طريق دكتور نفسي بيعالج بالادويه والطريقه الثانيه عباره عن اخصائي نفسي اكلينيكي بيعالج عن طريق الجلسات الكلامية وده بيعالج من غير أدوية بس بكده الحالتين للعلاج النفسي لازم تتكلمي وتعبري عن الحاجات اللي بتعاني منها علشان الدكتور النفسي يعرف يوصف الدواء المناسب لحالتك او الاخصائي النفسي الإكلينيكي يعرف يساعدك عن طريق الجلسات الكلامية اللي بيعملها ليكي
