اخويا عنده ١٤ سنة دلوقتي واحنا كلنا بنشتغل هو بيبقا ف...

[أسئلة طبية تخصص نفسي]

167 اخويا عنده ١٤ سنة دلوقتي واحنا كلنا بنشتغل هو بيبقا ف البيت لو اجازة عقبال ما حد يرجع او بيبقا ف مدرسته وبيرجع يقعد ف البيت عقبال ما حد يجي بردو اخواتي كلهم متجوزين وعندهم عيال فيهم الي قده وانا بس الي معاه ف البيت وبشتغل من الصبح لبليل مش بشوفه كتير يعتبر بس لما باجي اتكلم معاه بيتكلم شوية مش كتير ومش بيقول كل حاجة
شوفته مرة كان بيتفرج علي موقع مش كويس وخدت منه التليفون وكلمته وفهمته ان ده حرام ومش صح وقالي انه مش هيعمل كدا تاني و بدا يكذب كتير وبدا يصدق الكذب الي هو بيقوله وبعد كدا بدا يهرب من المدرسة و ميحضرش مبقاش يذاكر مستوي قل جدا مبقاش قابل يسمع لحد خالص وبيقلل ادب مع كله ومبقاش يسمع كلام حد ولا يهتم يزعل حد وحاليا سرق فلوس عشان ياجر اسكوتر و اشتري حمام ومخبي و شايل فلوس مع ناس صحابه وعرفنا ده دلوقتي مفروض نعمل ايه

الرجوع لاخصائى نفسى مراهقين (لانى تخصص بالغين)
نصيحه عدم التعامل بعنف حتى لا يزداد العناد والدفاعيه

أطباء في تخصص نفسي

المزيد من الاطباء تخصص نفسي