سألت فتاة (تبلغ عمرها 20 سنة) 1 December, 2025
163 عندي وسواس قهري ومأثر علي مذاكرتي وحياتي بأكملها ودايما زعلانه ومأثر علي المذاكره لإني مش بعرف اركز اصلا
اللي بتمري بيه مفهوم ومش ضعف منك. الوسواس القهري بيستهلك التركيز والطاقة، وده طبيعي يعمل اضطراب في المذاكرة والحياة. محتاجة جلسات علاج معرفي سلوكي عشان نشتغل على الأفكار القهرية وتقليل القلق، ومعاه تنظيم يومي بسيط يساعد يرجّع تركيزك تدريجيًا.
