سألت فتاة (تبلغ عمرها 19 سنة) 29 November, 2025
163 هو بصراحه فيه سؤالين دلوقتي انا عندي قصر نظر وعندي 19 سنه هينفع اعمل عمليه الليزك دا السؤال الاول السؤال التاني هو انا ممكن اعرف تفاصيل أن انا لو روحت حجزت في عياده مع دكتور او دكتوره نفسيه الموضوع بيتم ازاي او اي اللي بيحصل
ينفع تعمل عملية الليزك وإنت عندك 19 سنة لو درجة نظرك ثابتة وسمك القرنية مناسب، وده الدكتور بيحدده بالفحص. وبالنسبة للجلسة النفسية، أول ما تروح الدكتور هيسمعك كويس، يسألك شوية أسئلة عن نومك ومزاجك وحياتك، وبعدها يشرحلك الخطة العلاجية اللي هتمشي عليها. الجلسة مجرد كلام وفهم للمشكلة ومفيش فيها أي حاجة تخوّف
