السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا دماغي علطول فيها...

[أسئلة طبية تخصص نفسي]

86 السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا دماغي علطول فيها وش جامد اوي مش بيبطل من لما اصحي لحد ما انام مبعرفش انا اصلا بحس أن دماغي هتنفجر وي علطول بقيت سرحان وي مش متعايش مع الجماعه في البيت بقيت عصبي اوي اوي بتخانق مع اهلي علي أقل شئ مش عارف ازاكر خالص حاسس اني مخنوق علطول وعيني بدمع لوحدها ديما وي بيجي عليا وقت بقفل من كل حاجه بتخنق جامد لوحدي كده في مشاكل في البيت عندنا من زمان من يوم ما اتولدت وي اهلي منفصلين من حوالي خمس سنين ظروفنا المديه كويسه بس انا قاعد مع امي من غير اب وي حتا لما بشوف ابويا مبيحسسنيش بالحنان خالص اهم حاجه عندوا الفلوس طالما بيجيلي الي عايزوا يبقا كده هو في نظر نفسوا عمل معايا الصح كان نفسي في اب يحتويني يتكلم معايا يصاحبني إنما ابويا ميعرفش عني اي حاجه في حياتي ف انا عايز اعرف اللي انا فيه ده اسموا اي وهل لازم اروح لي دكتور نفسي والا لا عشان أنا دلوقتي بقيت شخص صعب والا اهلي مستحملين عصبيتي والا انا نفسي بقيت متحمل الي انا فيه انا كنت الاول مش كده خالص إنما دلوقتي انا حاسس اني مليش لزمه في الحياه وانا عايش لي وبقيت تعبان نفسيتي علي آخرها انا من كتر ما دماغي بتفكر وي بيكون فيها وش بقيت بخرف بالكلام وي بقعد ادحك علي الفاضي كده بقيت زي المجانين ف انا عايز اي حل غير اني اروح لي دكتور نفسي الفتره دي علي ما اخلص السنادي عشان انا مش هعرف اروح لي دكتور خالص دلوقتي

الحل الوحيد ليك تجاهل المشاكل اللى حواليك وتعيش حياه سليمه وقرب من الإيجابيات اللى في حياتك واستغل الوقت كله فى الدراسه علشان تنجح ده اهم هدف
ولازم تعمل كنترول على أفكارك

أطباء في تخصص نفسي

المزيد من الاطباء تخصص نفسي