ازاى اقدر افرق بين القلق الطبيعى و الاضطراب المرضى؟

[أسئلة طبية تخصص نفسي]

567 ازاى اقدر افرق بين القلق الطبيعى و الاضطراب المرضى؟

القلق الطبيعي كلنا بنتعرضله ونقدر نتعلم ازاي نتحكم فيه عن طريق اعادة صياغة الافكار بشكل سليم .. وساعات بيكون صحي وبيساعدنا ننجز مهام بشكل افضل
القلق المرضي بيبتدي يعطلني عن مهام حياتي بدل ما يساعدني واحيانا بيطور لمشاكل جسدية
والافضل طبعا ان اللي يشخص هل هو قلق طييعي او مرضي هو طبيب او اخصائي

أطباء في تخصص نفسي

المزيد من الاطباء تخصص نفسي