عندي اكتئاب حاد ومش عارفة اتوجه لمين واغلب الأطباء...

[أسئلة طبية تخصص نفسي]

143 عندي اكتئاب حاد ومش عارفة اتوجه لمين واغلب الأطباء النفسيين كشفهم غالي باخد سيرباس سيرترالين ليا ٨ ايام على جرعة ٥٠ ورفعت الجرعة ل ١٠٠ اليوم ال ٩ ليا ٥ ايام على جرعة ١٠٠ ومفيش تحسن من ناحية الخمول وعدم النشاط والشغف
اعمل اي تايهه ومش عارفة اروح لمين

طبيعي إنك لسه مش حاسة بتحسّن… السيرترالين بياخد 4–6 أسابيع عشان يبان تأثيره.
كمّلي على الجرعة اللي حددهالك الدكتور، ومتغيّريهاش لوحدِك.
وفي نفس الوقت ضروري تبقي مع أخصائي/ة نفسي جنب الدواء، لأن العلاج النفسي بيساعد إن التحسّن يظهر أسرع ويقلل الانتكاس

أطباء في تخصص نفسي

المزيد من الاطباء تخصص نفسي