سألت فتاة (تبلغ عمرها 21 سنة) 16 November, 2025
149 دايما حاسه بخوف وقلق ودايما حاسه إن فيه حاجه هتحصل بتعصب بسرعه كبيره مبالغ فيها من اقل حاجه ومبعرفش أتحكم ف أعصابي لدرجه إن كل إللي حواليا مبقاش حابب يتعامل معايا بس بتبقي غصب عني انا مكنتش كدا انا آه شخصيه عصبيه بس عمري ما وصلت للمرحله اللي انا وصلتلها دلوقتي ساعات بقول ما يمكن من الضغط إللي أنا فيه لأني مريت بفتره صعبه بس مش عارفه هل دا طبيعي ولا إيه لاني كان فيه اشخاص مرو معايا ف نفس الفتره محدش فيهم بقي زيي بالعكس عاديين مش مش عارفه دا من إيه ولي بقيت كدا بالشخصيه دي مع اني مش حباها وكرهه إللي أنا فيه و وأنا ف عز غضبي ببقي مدايقه من جوايا ونفسي أوقف دا بس بحس إن حد تآني اللي بيتحكم فيا
اكيد تراكم الضغوطات ممكن يخليكي مش قادره تتحكمي في سلوكك بس السلوك ده وراه افكار غالبا سلبية هي اللي بتوصلك شعور سيء يخليكي تتعصبي من موقف ممكن ما يعصبش اي حد غيرك ده بسبب افكارك حول الموقف او الشخص اللي قدامك او السياق بنحتاج نعرف اولا افكارنا حول الموقف و نعدلها و مع ده سلوكيات تنفيس عشان التراكمات القديمه ولايف ستايل يعيد لحياتنا جودته وباذن الله تبقي احسن ولو مقدرتيش لوحدك هتحتاجي مختص يساعدك
