يجي احساس القلق وي الخوف وي ضيقت التنفس وي الرعشه وي...

[أسئلة طبية تخصص نفسي]

87 يجي احساس القلق وي الخوف وي ضيقت التنفس وي الرعشه وي احساس الموت وي بكاء شديد من غير سبب وي جوه عقلي اني هموت دلوقت حاجه تقولي خلاص ها تموتي وي اخاف وي افضل قعده وي فتحه عيوني من الخوف وي قلت النوم وي الموضوع متعب جدان حسيت انها ممكن تكون نوبت هلع

هي فعلا نوبات هلع اول نقطه في علاجها انك تعرفي أنها مش حتطور لموت حقيقي ابدا و بنستخدم لها مدرسه علاجيه اسمها علاج معرفي سلوكي و بتحقق نتائج كويسه ...لكن لو النوبات بتزيد لدرجه التقيء وقتها بنحتاج تدخل دوائي من طبيب

أطباء في تخصص نفسي

المزيد من الاطباء تخصص نفسي