الطفل عنده 10 سنوات وفى المدرسه بيمد ايده على حاجة...

[أسئلة طبية تخصص نفسي]

16 الطفل عنده 10 سنوات وفى المدرسه بيمد ايده على حاجة زمايله وياخده سواء كان فلوس او تليفون وده اتكرر اكتر من مره اعمل معاه ايه وكمان اوديه لدكتور امراض نفسيه يكون تخصصه ايه يا ريت تفيدنى وتقولى على دكتور كويس فى العبور او جسر السويس ناحية مترو عمر بن الخطاب وجزاك الله خيرا

الطفل محتاج تقييم عند طبيب نفسي للأطفال والمراهقين، لأن تكرار أخد الحاجات من الزملاء ممكن يكون ناتج عن اضطراب سلوكي أو احتياج نفسي.
في البيت مهم جدًا التعامل بهدوء وتوضيح الصح والغلط بدون إهانة، مع تعزيز السلوك الجيد لما يرجّع الحاجة أو يطلب الإذن.

وأنا إن شاء الله أقدر أساعدك بالتعديل السلوكي والمتابعة، عيادتي في شارع الهرم الرئيسي – آخر نفق نصر الدين، وأنا أميرة محسن – أخصائية نفسية اكينيكية ومعالجة سلوكية.للاطفال والكبار

وجودك وسعيك للعلاج خطوة محترمة منك وبتدل إنك أم واعية جدًا

أطباء في تخصص نفسي

المزيد من الاطباء تخصص نفسي