بجز ع اسناني بليل وعصبيه جدا وحصلي غياب عن الوعي...

[أسئلة طبية تخصص نفسي]

225 بجز ع اسناني بليل وعصبيه جدا وحصلي غياب عن الوعي وتشنجات بسبب الضغط العالي بسبب العصبيه

بعد الاطمئنان طبيًا، نقدر نبدأ خطة نفسية تشمل:
تعلم مهارات التحكم في الغضب والقلق (مثل تمارين التنفس العميق أو الاسترخاء قبل النوم).
استخدام واقي للأسنان أثناء النوم (بيتعمل عند دكتور الأسنان) لتقليل الجز.
جلسات علاج نفسي تساعدك تنظمي انفعالك وتقللي العصبية.

أطباء في تخصص نفسي

المزيد من الاطباء تخصص نفسي