عندي وجع في الركبه وكان النقرس عالي

[أسئلة طبية تخصص عظام]

77 عندي وجع في الركبه وكان النقرس عالي

ارتفاع حمض البوليك بالدم (النقرس) ممكن يترسب بالمفاصل و يسبب التهابات و الاام مزمنة بها.
لكن فيه اسباب تانيه لألم مفصل الركبة
بعد الكشف و فحص المفصل و مناظرة الاشعات (لو احتجنا) بنحدد خطة العلاج اللازمة ان شاء الله.

أطباء في تخصص عظام

المزيد من الاطباء تخصص عظام