انا عندي ADHD و علاماته باينة و عارف من صغري كدة هل...

[أسئلة طبية تخصص نفسي]

1245 انا عندي ADHD و علاماته باينة و عارف من صغري كدة هل دكتورة فاطمة شريف هي الي لازم اروحلها و هل كدة هي تقدر تكتبلي روشتة لاي ادوية هحتاجها؟

ممكن أنصحك بالكشف عند دكتور جميل صبحى معايا في العيادة هو استشارى و يقدر يعالج حضرتك و يكتب ادوية تساعد
يفضل الذهاب لطبيب للتشخيص مره اخري وهو لو شايف ان فيه احتياج للدواء هيكتبه مش شرط حد بعينه اي طبيب يقدر يشخص لكن ضروري طبيب وحضرتك تقدر تختار المناسب ليك من حيث المكان و السعر عشان سهوله الحجز والمتابعه اذا لزم الامر
اي طبيب قادر على تغير الجرعه العلاج لحضرتك
او ممكن ترجع للطبيب المعالج لتعديل الجرعه و معرفة خطة العلاج
بالتوفيق
ينصح زياره طبيب نفسي بيعالج بالادويه
تشخيص ADHD عند الكبار يحتاج إلى تقييم دقيق لأن بعض الأعراض قد تتشابه مع القلق أو الاكتئاب أو اضطرابات النوم، لذلك من المهم عدم تناول أي أدوية من دون وصفة ومتابعة متخصصة.
تابع مع دكتورة أو دكتور نفسي كويس اهم حاجة
و خير أن شاء الله

أطباء في تخصص نفسي

المزيد من الاطباء تخصص نفسي