سأل رجل (يبلغ عمره 40 سنة) 13 January, 2026
56 ماهي أعرض ثناي القطب
اضطراب ثنائي القطب (بيبولار) بيبان في تقلبات مزاج شديدة بين فترات نشاط وفرح زيادة عن اللزوم وطاقة عالية، وفترات اكتئاب وحزن وفقدان طاقة.
في نوبات النشاط ممكن الشخص ينام قليل، يتكلم بسرعة، ياخد قرارات متهورة.
وفي نوبات الاكتئاب يحس بإحباط شديد، فقدان رغبة، تعب، وأفكار سلبية.
ويلزم طبعا متايعة طبيب نفسية والمداومة على الادوية حسب وصف الطبيب ومتابعة جلسات نفسية ، لو حضرتك حابب تشرفنا للجلسات تحت امر حضرتك ممكن تحجز موعد من الابلكيشن والتواصل على الارقام الى هتوصلك في رساله ، عافاكم الله من كل بلاء
في نوبات النشاط ممكن الشخص ينام قليل، يتكلم بسرعة، ياخد قرارات متهورة.
وفي نوبات الاكتئاب يحس بإحباط شديد، فقدان رغبة، تعب، وأفكار سلبية.
ويلزم طبعا متايعة طبيب نفسية والمداومة على الادوية حسب وصف الطبيب ومتابعة جلسات نفسية ، لو حضرتك حابب تشرفنا للجلسات تحت امر حضرتك ممكن تحجز موعد من الابلكيشن والتواصل على الارقام الى هتوصلك في رساله ، عافاكم الله من كل بلاء
