سألت فتاة (تبلغ عمرها 20 سنة) 29 December, 2025
497 انا حاسه اني تايها وي تعبانه وحاسه بي بيحصل حوليا بس مش عارفه فيا اي مش واعيه بنام كتير اويي واعصابي تعباني ومتوتره وبعيط كتير لوحدي وكل لم بروح مكان مبكون عاوزه امشي منو
كلنا بنمر بالمرحلة دي و ده في حد ذاته مؤشر إننا محتاجين نراجع حساباتنا سواء كان مع نفسنا و شخصيتنا أو مع العلاقات اللي حوالينا أو في مجال الشغل... محتاج اعرف انا محتاج ايه و ايه اللي محتاج أطوره في نفسي و في حياتي... محتاج اعمل جدول من عمودين .الخانة الأولى هي الموقف بكتب فيها الموقف اللي بيسبب لي الضيق و الخانة التانية هي الشعور بوصف فيها شعوري بالتفاصيل و منهم هقدر أوصل للمواقف اللي بتضايقني و أقدر اشتغل على نفسي علشان اتعامل معها فيما بعد.
