اغماء مفاجئ في اليقظة عند السير في الطريق وعند النوم
مع تمنياتي بالشفاء العاجل
زمالة القلب والأوعية الدموية والقسطرة القلبية

سعر الكشف:
400 جنيه
سعر السونار: 250 جنيه
دكتور تخصص تخصص قلب واوعية دموية في 6 اكتوبر تخصص إضافي باطنة
6 اكتوبر: الحي الثامن -سنتر الياسمين[...]
( (احجز وسوف يصلك العنوان بالكامل وارقام العيادة )
متاح خريطة جوجل عند الحجز
اغماء مفاجئ في اليقظة عند السير في الطريق وعند النوم
بعد تناول علاج الضغط ايراس تابكس نزل الضغط إلى 120 ثم بعد ساعتين ارتفع إلى 160 وصداع مستمر
من يوم الاتنين حسيت بصداع قوي مع العلم اني باخد علاج للضغط العالي اخدته والصداع هدي شويه بس كل شويه يزيد اكتر ومع الصداع ده في وجع في المعده وفيه ترجيع ولما ده بيحصل ومعدتي تهدي الصداع بيقل بس الوجع فضل مستمر معايا لتاني يوم وتالت يوم حاسه نفس الاعراض بس اقل عادي بستحملها وأول يوم تعبت قيست الضغط كان ١٢٣/٨٥ وضربات القلب ٦٧
انا ضربات قلبي بتبقي هادئة جدا وخافتة ممكن تبقي ٤٠ نبضة ف الدقيقة بس هادين جدا وبين كل نبضة ونبضة مسموعين ف نبضة كده خافتة اوي متتحسش ولما باجي انام بحس كأن ف هبوط ف صدري كأن ف حاجة بتسحب روحي وتيجي نبضة كده بحسها بتحسبني وتختفي بسرعة زي اللي واخد مخدر مثلا او منوم وخلاص بيحس بضربات قلبه بتهدي خالص أو تختفي مرة واحدة وساعات بيجي معاها دوخة وجت عليا فترة ضغطي كان بيوطي جدا جدا وبدوخ جامد وقالوا انيميا بس انا حسنت الانيميا وقالوا كوليسترول ف مشيت ع نظام غذائي كويس مش عاملة فيه عجز سعرات قوي وبدخل اكل بنسب كويسة وكله مفيد ودهون صحية بنسب بسيطة ف كده عادي وقلقانة ع الفاضي ولا الموضوع محتاج كشف ولو كشف عايزة عيادة يبقي فيها الأشعة المطلوبة اوورسم القلب وهكذا وشكرا مسبقا
عندى تورم فى المفصل القدم اليمين مع العلم ان كنت مريضة سرطان واخد علاج النولفادكس 10سنوات وبعدها جالى مياه على الرئة وخد علاج اكسمايد وعندى الصمام المترالى واسع شوية ايه التخصص اللى اكشف عنده
ديما بتيجي نغزه في قلبي و وجع في كتفي الشمال طالع ع رقبتي ونص راصي وساعات ببقا دايخ مش عارف ده من اي
انا كان بيجلى وجع فى صدرى وبيسمع فى ضهرى والفك بيقعد حوالى 5دقايق ولما بمشى او اطلع سلم انهج وضربات قلبى بتزيد اوى و مقدرش اخد نفسى كامل غير بعدها بدقائق وفى العادى مش بقدر اخد نفسى كامل غير لما اتاوب وكشفت قلب وعملت رسم قلب وايكو قالى معنديش حاجه وكشفت صدرى قالى كويسه برده بس قالى دى تنهيده عصبيه والدكتور اداتى علاج كتير ومعملش معايا حاجه قالى ممكن نعمل قسطره وانا دلوقتى لسه تعبان مش عارفه اعمل ايه ممكن تفيدونى
كحه شديده ومستمرة وإحساس بوجود بلغم طول الوقت
اعانى من وجود ماء على الرىة....مع ارتفاع فى الضغط والسكر